vrijdag 2 november 2012

Clowntje


Dag lieve bloggertjes,

Ik heb een week of twee geleden een patroontje onder het stof uitgehaald waarmee het voor mij eigenlijk allemaal begonnen is.
8 jaar geleden kocht ik een boekje om kaarten te borduren op papier, het clowntje stond op de cover en net dat leuke kaartje maakte dat ik, die helemaal geen geduld heb en helemaal niet handig of creatief ben, dat boekje toch maar besloot mee te nemen.
Thuis probeerde ik een aantal patroontjes, en kort daarna probeerde ik het leuke clowntje ook uit.
De linkerversie is de versie van 8 jaar geleden. De rechterversie maakte ik twee weken geleden. Ik heb een aantal details veranderd (ik zou zeggen, maak er een zoekplaatje van en zoek de verschillen) en persoonlijk vind ik deze versie er iets beter uitzien. Ik had echter graag ook jullie mening gehad.
Dus, welk clowntje vinden jullie het leukste?
Jeanine, ik denk dat jij het clowntje wel zal kennen!
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

Duimelijntje

9 opmerkingen:

  1. Ze zijn allebei mooi,maar de rechtse heeft toch iets meer,bv.die paar pareltjes meer maken het extra mooi.Weer prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Ik probeer mijn oude patronen elke keer iets extra's te geven als ik ze opnieuw maak, dus ik ben blij dat je het een verbetering vindt.

      Verwijderen
  2. Ze zijn inderdaad allebei mooi, maar ik vind de rechtse ook iets meer hebben. Persoonlijk zou ik nog een diamantje op het driehoekje van zijn kroontje toevoegen, maar dat is misschien meer iets voor een prinsje!. Het is een zeer vrolijk kaartje, leuk om te krijgen en voor alle leeftijden. Héél mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het rechtse ook net iets meer hebben. Persoonlijk zou ik nog een diamantje toevoegen op het driehoekje van zijn kroontje, maar dan is het misschien meer een prinsje. Het is een zeer leuk kaartje voor jong en oud. Heel goed gedaan. Ik hoop nog een paar mooie kaartjes te zien van jou. Misschien prinsjes en prinsesjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk idee om ook nog diamantjes bovenaan te zetten (heb ik even overwogen, maar ik wilde het niet te druk maken), maar ga ik toch eens proberen.
      Prinsjes en prinsesjes, wat een goed idee, zo heb ik het patroontje eigenlijk zelf nooit bekeken.
      Wordt nu wel even wachten op nieuw werk, ben aan iets groot bezig. Misschien plaats ik binnenkort wel wat oudere kaartjes.
      Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  4. En of ik het clowtnje ken? Het kwam mijn kant uit, en zit nu in mijn verzameling...
    Het rechtse is duidelijk veel mooier genaaid ook. De draadjes liggen veel strakker. Je kan zien dat je nu geen beginner meer bent. De stiksteek veranderen in de steelsteek geeft ook een meerwaarde. Doe zo voort, Duimelijntje... We genieten van jouw kaartjes...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      Wow, dat je kan zien dat bij het eerste het mondje in stiksteek is! Voor de eerste kaart volgde ik letterlijk het boekje, nu, een paar jaar later, gebruik ik het patroon als leidraad en doe ik er mijn eigen ding mee. Dus blij dat jullie de tweede mooier vinden!

      Verwijderen
  5. Hele mooi kaart!
    Het gezichtje van de rechtse kaart spreekt veel meer, echt leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen